Home > ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ > Διαφήμιση


Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΟΡΙΣΜΟΣ: Η παραγωγή οπτικοακουστικού ή γραπτού ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ, το οποίο αφορά σε συγκεκριμένο προϊόν, με σκοπό την αγορά του ή την αποδοχή του από τον δέκτη.
Η διαφήμιση είναι πράξη επικοινωνίας και στοχεύει:
α. Να ενημερώσει το καταναλωτικό κοινό για προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά.
β. Να πείσει του καταναλωτές πως το συγκεκριμένο προϊόν υπερτερεί έναντι των άλλων.
γ. Να αυξήσει τις πωλήσεις, το τζίρο και τα κέρδη.

ΕΙΔΗ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ
1. ΑΜΕΣΟ: Η ανάπτυξή του γίνεται με άμεσο τρόπο, στον οποίο δεν έχουν θέση οι πρόλογοι και οι επεξηγήσεις.
2. ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟ: Για τη διαφήμιση του προϊόντος ο «παρουσιαστής» αφηγείται μια ιστορία.
3. ΔΙΑΛΟΓΟΥ - ΜΟΝΟΛΟΓΟΥ: με το διάλογο ή τον μονόλογο επιτυγχάνεται η διαφήμιση του προϊόντος, η οποία γίνεται από κάποιον που είναι ειδικός ή από κάποιον που έχει εμπειρία από τη χρήση του.
4. ΕΠΕΞΗΓΗΜΑΤΙΚΟ: Το προϊόν παρουσιάζεται με «εικόνα» στην οποία γίνεται επεξήγηση.
5. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ: Είναι βασισμένο στα επιχειρήματα με τα οποία αποδεικνύετε αυτό που αναφέρετε στη διαφήμιση.
6. ΕΥΡΗΜΑΤΙΚΟ: Είναι στηριγμένο στην ευρηματικότητα και την ευφυϊα του παραγωγού αλλά και στην ξεχωριστή ικανότητα του ανθρώπου που μεταδίδει το μήνυμα. Οι παρομοιώσεις, οι μεταφορές, οι σπάνιες λέξεις, το χιούμορ και σε ορισμένες περιπτώσεις οι εκπλήξεις ή ακόμα και η υπερβολή μπορούν να χρησιμοποιηθούν.

Για την παραγωγή μηνύματος γίνεται ΕΠΙΚΛΗΣΗ:
Στον ειδικό (γιατρό), στο συναίσθημα (φίλος ή φίλη), στη λογική. Ανάλογα με το μήνυμα γίνεται παρεμβολή ανθρώπινων αξιών, όπως η μητρική στοργή, η αγάπη και η φροντίδα για τους γονείς, η ανάπτυξη του παιδιού.
Ο συνειρμός ιδεών, η λεπτομερής περιγραφή των ιδιοτήτων και η επίδειξή τους είναι μέσα, που επίσης χρησιμοποιούνται.

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ του μηνύματος πρέπει:
1. Να ελκύει την προσοχή.
2. Να προκαλεί το ενδιαφέρον.
3. Να δημιουργεί την επιθυμία για αγορά.
4. Να οδηγεί τον καταναλωτή στην αγορά του προϊόντος.

ΓΕΝΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ
Πως γίνεται
Με απλό, άμεσο, σαφή και περιεκτικό τρόπο.
Με άριστη χρήση του γραπτού ή προφορικού λόγου.
Με άριστη γνώση της ρητορικής, που προϋποθέτει χρωματισμό της φωνής, ορθό τονισμό λέξεων, ζωντάνια ή ζωηρότητα.
Με σοβαρότητα και ευπρέπεια.
Με την αποδοχή - απέναντι σε ανταγωνιστικά προϊόντα - του σεβασμού, της νομιμότητας, της αξιοπιστίας.
Με περιγραφές που αποδίδουν την πραγματικότητα και εντυπωσιάζουν.
Με καλή και σωστή φωτογράφηση, καλές εικόνες, γρήγορο μοντάζ και αλλαγή παραστάσεων.

Η Παραγωγή προϋποθέτει
Άριστη γνώση της αγοράς και των προβλημάτων της, της «εικόνας» του καταναλωτή, σοβαρότητα, ευπρέπεια.
Ισχυρή, τεκμηριωμένη και εύστοχη συνθηματολογία ή επιχειρηματικότητα
Κάθε άτομο, από πού απευθύνεται η διαφήμιση, μπορεί να απομονώσει ορισμένα από τα στοιχεία του «μηνύματος» και φυσικά να φιλτράρει σύμφωνα με τα δικά του κριτήρια αξιολόγησης. Αυτό βέβαια γίνεται σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά του ατόμου: κοινωνικά, οικονομικά, τις ιδιαιτερότητές του, τις ιδιομορφίες του, ακόμα και τη θέση που κατέχει στη διαδικασία παραγωγής.

Δεν επιτρέπεται
Η χυδαιότητα, η επιθετική συμπεριφορά, η υποτίμηση της νοημοσύνης του δέκτη.

ΤΑ ΜΕΣΑ ΠΟΥ ΑΠΟΣΤΕΛΛΟΥΝ
ΤΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ
1. Εφημερίδες και περιοδικά πανελλήνιας ή τοπικής κυκλοφορίας.
2. Ειδικά έντυπα - ένθετα, κατάλογοι - που απευθύνονται σε συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα.
3. Διαφημιστικά μηνύματα, πιο γνωστά ως σποτ.
4. Ειδικές εκπομπές.

ΕΙΔΗ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΤΟΥ
1. Οπτικοακουστικό (τηλεόραση, ραδιόφωνο)
2. Γραπτό (εφημερίδες, περιοδικά)
3. Μεικτό (ένθετα, φέϊγ βολάν, αφίσσα, τηλεφωνικό, ιντερνετ)

Τι είναι το γνωστό σε όλους «σλόγκαν» (slogan):
Αν αναζητήσει κάποιος την προέλευσή της θα την εντοπίσει στην κελτική διάλεκτο και ειδικότερα στις λέξεις “slugh gairm”, οι οποίες μεταφράζονται «κραυγή μάχης».
Το «σλόγκαν», λοιπόν, αποτελεί το «lead» του κειμένου της διαφήμισης και μπορεί με ευκολία να απομνημονευθεί. Ταυτόχρονο είναι δυνατόν να λειτουργήσει ως σύνδεσμος μεταξύ παλαιών και νέων διαφημίσεων.
Θα πρέπει να είναι σύντομο, να έχει ρυθμό, ομοιοκαταληξία. Επίσης να είναι ανταγωνιστικό, τονίζοντας το συγκριτικό ή ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του προϊόντος και να «υποβάλλει» πρόταση στον καταναλωτή.



Γλωσσάρι δημοσιογραφίας
Σχόλιο και είδηση - διαχωρισμός
Είδη και κατηγορίες εφημερίδων
Είδη και κατηγορίες ρεπορτάζ
Η τέχνη της πειθούς
Συνέντευξη
Τηλεοπτική παραγωγή
Προπαγάνδα
Εισαγωγικές σημειώσεις - οικονομικό ρεπορτάζ
Αγαθά και εργασία
Προϋπολογισμός
Το κέρδος σκοπός των επιχειρήσεων
Το χρήμα και το τραπεζικό σύστημα
Created by Hellas Internet