Home > ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ > 11.10.2007 - Εξαιρεί το ΠΕΧΩΔΕ την χρηματοδότηση από την ΕΕ για το Πάρκο στο Ελληνικό


Στην επιχειρηματολογία του ΥΠΕΧΩΔΕ σχετικά με τη συνειδητή επιλογή του να εξαιρεθεί από τη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση η κατασκευή του μητροπολιτικού πάρκου ο Δήμος Ελληνικού εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση, σχολιάζοντας το θέμα:

Το ΥΠΕΧΩΔΕ ισχυρίζεται ότι:

Από την εμπορική χρήση του πάρκου θα δημιουργηθεί Ταμείο Πρασίνου για έργα ανάπλασης σε όλη την Αττική. Θα διαχυθεί, δηλαδή, το όφελος σε όλη την Αττική και μάλιστα θα δημιουργηθούν χώροι πρασίνου σε περιοχές με μεγάλη ανάγκη.
Το ΥΠΕΧΩΔΕ, λοιπόν, προτάσσει το συλλογικό συμφέρον έναντι του μικρού και ταπεινού τοπικού οφέλους! Η περιοχή του Ελληνικού ορίζεται αυτεπαγγέλτως δωρητής οργάνων για την επιβίωση άλλων ασθενών περιοχών της Αττικής, και επιλέγεται να θυσιαστεί, ως σύγχρονη Ιφιγένεια στο θεό του Κέρδους, προκειμένου να ωφεληθεί όλη η υπόλοιπη Αττική. Πραγματικά συγκινητική η απόπειρα του ΥΠΕΧΩΔΕ να δικαιολογήσει τις πολιτικές του αποφάσεις θέτοντας μάλιστα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια με ηθική προκάλυψη.
Οι ισχυρισμοί του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, ωστόσο, μόνο ως προφάσεις εν αμαρτίαις μπορούν να εκληφθούν. Η πραγματικότητα που βιώνουν οι πολίτες του λεκανοπεδίου είναι αυτή που υπονομεύει τις διακηρύξεις του ΥΠΕΧΩΔΕ και αμφισβητεί τις προθέσεις του.
Αν ο στόχος του ΥΠΕΧΩΔΕ είναι να γίνουν έργα ανάπλασης, γιατί ελεύθεροι χώροι όπως το Πεδίον του Άρεως, ο Ελαιώνας, ο Κηφισός, το Πάρκο Γουδή, ο Ιππόδρομος Φαλήρου, το πάρκο Ελευθερίας, το Άλσος Ριζάρη, Βεΐκου, Παγκρατίου, Συγγρού κλπ δεν έχουν αξιοποιηθεί προς όφελος των πολιτών και του περιβάλλοντος αλλά παραχωρούνται σε ιδιωτικούς φορείς χωρίς κανένα αντισταθμιστικό οικονομικό όφελος;
Τι εμποδίζει τη χρηματοδότηση του Ταμείου Πρασίνου από τους ιδιωτικούς φορείς που ήδη διαχειρίζονται και εκμεταλλεύονται τους παραπάνω ελεύθερους χώρους;
Ήδη μέρος των χρημάτων που πληρώνουμε για κάθε λίτρο βενζίνης υποτίθεται ότι πηγαίνει, όπως και άλλοι φόροι, σε έργα βελτίωσης του περιβάλλοντος, έτσι θεσπίστηκε. Στην πραγματικότητα καλύπτει κάποιες τρύπες του προϋπολογισμού. Εκεί θα καταλήξει και το «πράσινο ταμείο» του κου Σουφλιά.
Το πράσινο ταμείο είναι πρόφαση για να «τσιμπήσουν» οι κάτοικοι του ταλαιπωρημένου περιβαλλοντικά λεκανοπεδίου και να μην αντιδράσουν στην επιχειρούμενη εκποίηση - τσιμεντοποίηση μέρους της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο όνομα μιας ελπίδας, οτι κάποτε, κάποια χρήματα από αυτή την εκποίηση θα βελτιώσουν τη γειτονιά τους.

Αν ενταχθεί το Ελληνικό στα κοινοτικά κονδύλια θα απενταχθούν άλλα περιβαλλοντικά έργα στην Αττική από τη κοινοτική χρηματοδότηση, απειλεί ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ.
Και μας πληροφορεί ότι αυξήθηκε κατά 20% η εθνική συμμετοχή για να κατασκευαστούν περισσότερα περιβαλλοντικά έργα.
Πολλά περισσότερα έργα περιβαλλοντικής σημασίας θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν εάν οι πόροι δεν δεσμεύονταν σε κατεύθυνση αντίθετη.
Από τα 2,5 δις του ΠΕΠ Αττικής πολλά εκατοντάδες εκατομμύρια διατίθενται για οδικούς άξονες οι οποίοι αναπαράγουν παρά λύνουν το πρόβλημα των μετακινήσεων στην Αττική υποβαθμίζοντας ταυτόχρονα το περιβάλλον καθώς πριμοδοτούν τη χρήση ΙΧ και συνεπώς την παραγωγή αέριων ρύπων.
Το σύνολο της προβλεπόμενης για το πάρκο δαπάνης αντιστοιχεί σε ένα μικρό μέρος των κονδυλίων που προβλέπονται για περιβαλλοντικής σημασίας έργα. Η απορροφητικότητα των κονδυλίων αυτών ήταν για το 3ο ΚΠΣ σημαντικά κάτω από όσα είχαν εγκριθεί.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει το κόστος συντήρησης του πάρκου το οποίο είναι εξαιρετικά μεγάλο, λέει το ΥΠΕΧΩΔΕ.
Εμείς αναρωτιόμαστε.
Η Ολυμπιακά Ακίνητα ΑΕ, κρατική εταιρεία, έχει παραχωρήσει σε ιδιώτες την εκμετάλλευση του Κανόε – Καγιάκ. Από τη συμφωνία αυτή, το δημόσιο μέσω της Ολυμπιακά Ακίνητα έχει ετήσιο οικονομικό όφελος 3,5 εκατ. ευρώ.
Η ίδια εταιρεία, παραχώρησε προς εκμετάλλευση το Ολυμπιακό Κέντρο Ιστιοπλοΐας με ετήσιο οικονομικό όφελος 13,5 εκατ. ευρώ.
Η ΕΤΑ ΑΕ άλλη κρατική εταιρεία, εκμεταλλεύεται 170 στρέμματα του αεροδρομίου με το κτήριο του πρώην ανατολικού αερολιμένα, για εμπορικές εκθέσεις, φυσικά όχι με το αζημίωτο.
Η Ολυμπιακά Ακίνητα ΑΕ νοίκιασε το κλειστό Μπάσκετ στην ΚΑΕ ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ ενώ πρόσφατα παραχώρησε δεν γνωρίζουμε με ποιους όρους τα δύο γήπεδα μπέιζ μπολ στην ΠΑΕ ΕΘΝΙΚΟΣ.
Από όλα όσα απαριθμήσαμε το δημόσιο μέσω των ΑΕ του ήδη εισπράττει τουλάχιστον 20 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Γιατί δεν χρηματοδοτεί από αυτά τα έσοδα το πάρκο; Δεν είναι υποκρισία; Πρέπει να ξεπουληθούν άλλα 1.000 στρέμματα για να βρει τους πόρους;
Σημειώνουμε εδώ ότι εμείς αντιταχθήκαμε σ αυτές τις εκμισθώσεις. Εφ’ όσον όμως έγιναν θα μπορούσαν να λύσουν το πρόβλημα της συντήρησης.
Επιπλέον για συντήρηση ποιών κατασκευών και ποιου πάρκου γίνεται λόγος. Έχει εκτιμηθεί το ύψος της αναγκαίας δαπάνης;

Και τι θα έχει απομείνει για «μητροπολιτικό πάρκο», στην έκταση του πρώην αεροδρομίου;
Όλη η συζήτηση για τη χρηματοδότηση δεν πρέπει να συσκοτίσει την πραγματικότητα που είναι ότι στο πρώην αεροδρόμιο προβλέπεται η δημιουργία μιας νέας πόλης άνω των 1.000 στρεμμάτων και πολλών χιλιάδων κατοίκων.
Μόλις 750 στρέμματα είναι το υψηλό πράσινο που εξήγγειλε ο υπουργός.
Με 750 στρέμματα δέντρων, δεν μπορεί να γίνεται λόγος για το «μεγαλύτερο πάρκο στην Ευρώπη αν όχι και παγκοσμίως».
· Αρνούμαστε να αποδεχτούμε την De Facto λογική, της αγοραπωλησίας των δημόσιων χώρων για την  κάλυψη ταμειακών αναγκών.
· Αρνούμαστε να αποδεχτούμε τη λογική της εκποίησης της εθνικής ακίνητης περιουσίας όταν μάλιστα αφορά ένα χώρο ανεκτίμητης αξίας για τη ζωή των κατοίκων του λεκανοπέδιου.

· Αρνούμαστε να αποδεχτούμε τη λογική διαμελισμού ενός ενιαίου χώρου υψηλού πρασίνου έναντι αόριστων δηλώσεων για την δήθεν δημιουργία άλλων.

                                                                   



26.08.2008 - ΡΕΜΑ ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΗΣ: Κόκκινη κάρτα από το ΣτΕ
28.02.2008 Καταργήθηκε το αεροδρόμιο του Ελληνικού
18.01.2008 - Άρχισαν οι εκδηλώσεις για το Αεροδρόμιο Ελληνικού
16.01.2008 - "3 μέρες για μια ζωή"
27.11.2007 - Κυβέρνηση της ζαρντινιέρας και της μπετονιέρας
25.11.2007 - ΕΛΛΗΝΙΚΟ: Κάδμιο και κλοφέν απειλούν τη ζωή μας
13.11.2007 - "Πράσινο ταμείο" για το Ελληνικό
13.10.2007 - Οι "4" Δήμαρχοι για το Ελληνικό
02.08.2007 - Δηλώσεις Σουφλιά για Ελληνικό
07.05.2007 - ΥΜΜΗΤΟΣ - ΝΑΙ στο πράσινο ΟΧΙ στο τσιμέντο
10.04.2006 - Πάρκο 4.000 στρεμμάτων στο Ελληνικό
05.05. 2004 - Χωματερή στον Άλιμο
08.12.2003 - Η ΝΔ για το Ελληνικό
26.10.2003 - Ρέμα Πικροδάφνης
25.10.2003 - Ο Συνασπισμός για το Ελληνικό
12.06.2003 - Η GREEANPEACE για τους ΧΥΤΑ
03.04.2003 - Δηλώσεις Σημίτη
03.04.2003 - Τσιμέντο 1.000 στρέμματα στο Ελληνικό
13.07.1998 - Ημερίδα για το αεροδρόμιο του Ελληνικού
06.07.1998 - Το ΤΕΕ για το Ελληνικό
Αεροδρόμιο Ελληνικού: σύντομη ιστορική αναδρομή
Τι είναι οι ΧΥΤΑ
Η ιστορία των ΧΥΤΑ
Μαγειρέματα εφτά χρόνων για την ψήφιση
Πρόταση των 4 Δημάρχων
Created by Hellas Internet