Home > ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ > 02.08.2007 - Δηλώσεις Σουφλιά για Ελληνικό


Εν μέσω του καλά συντηρούμενου προεκλογικού κλίματος, των καλοκαιρινών διακοπών και του αρνητικού απόηχου από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αττική αλλά και σε όλη τη χώρα, η κυβέρνηση παρουσίασε τη μελέτη διαμόρφωσης του Μητροπολιτικού Πάρκου στο Ελληνικό. Διά του αρμόδιου υπουργού δόθηκε στη δημοσιότητα το προβλεπόμενο σχέδιο και επιβεβαιώθηκε πως το σύνολο της έκτασης που θα εκχωρηθεί προς εκμετάλλευση θα είναι 600 στρέμματα. Σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Σουφλιά, τα χρήματα από την εκχώρηση της έκτασης είναι ικανά να καλύψουν το κόστος κατασκευής και συντήρησης του πάρκου.
Πάντως οι δήμαρχοι των όμορων δήμων παραμένουν αμετακίνητοι στην πάγια θέση τους για τη δημιουργία πάρκου υψηλού πρασίνου με ήπιες πολιτιστικές και αθλητικές χρήσεις. Η θέση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αφορά σε όλη την έκταση που καταλάμβανε το πρώην αεροδρόμιο, χωρίς να προστεθεί ούτε μια σπιθαμή τσιμέντο και βέβαια (θεωρούν οι δήμαρχοι) πως στο πάρκο θα έχουν ελεύθερη πρόσβαση όλοι οι πολίτες.
Ο υπουργός Περιβάλλοντος εξήγγειλε την υπογειοποίηση τμήματος της λεωφόρου Ποσειδώνος, ώστε το πάρκο να ενοποιηθεί με το παραλιακό μέτωπο.
Ειδικότερα προβλέπονται οι ακόλουθες παρεμβάσεις, προκειμένου να ολοκληρωθούν τα έργα μεταφορικής υποδομής:
1. Μετατόπιση και υπογειοποίηση μεγάλου τμήματος της λεωφόρου Ποσειδώνος, περίπου ενός χιλιομέτρου, διαμέσου του χώρου του Ελληνικού και σε απόσταση το πολύ 400 μέτρων από την υφιστάμενη αρτηρία. Έτσι θα εξασφαλιστεί η λειτουργική ενοποίηση, όπως αναφέρεται στη μελέτη, του υπό διαμόρφωση χώρου με την παραλιακή ζώνη και τις εγκαταστάσεις του Εθνικού Κέντρου Νεότητας του Αγίου Κοσμά.
2. Προγραμματισμένη ανάπτυξη νέου οδικού συνδέσμου με χαρακτηριστικά ελεύθερης λεωφόρου μεταξύ της λεωφ. Ποσειδώνος και του αυτοκινητόδρομου της Αττικής Οδού μέσω της σήραγγας Υμηττού. Το τμήμα αυτό θα περνάει από το βόρειο όριο του πάρκου και θα υπογειοποιηθεί σε μεγάλο μήκος, προκειμένου το πάρκο να συνδέεται με ισόπεδες διαβάσεις με τον οικιστικό ιστό των περιοχών που θα διέρχεται.
3. Κατασκευή δύο σταθμών Μετρό στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, στα δύο άκρα της περιοχής του Μητροπολιτικού Πάρκου. Οι σταθμοί προβλέπεται να παραδοθούν στο επιβατικό κοινό το 2009.
4. Πιθανή επαναχάραξη της γραμμής Τραμ στο βόρειο άκρο του πάρκου και επέκτασή της μέχρι το δίκτυο του Μετρό, ώστε να υπάρχει δυνατότητα μετεπιβίβασης.

Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο σχέδιο ανάπτυξης του πάρκου, από το σύνολο των 6.500 στρεμμάτων τα 600 θα δοθούν για εκμετάλλευση. Ειδικότερα, στα 300 ήδη υπάρχουν κτίσματα τα οποία και θα εκχωρηθούν σε ομίλους και κοινοπραξίες, ενώ σε έκταση άλλων 300 στρεμμάτων θα «φυτρώσουν» πολυτελή σπίτια, δημιουργώντας νέο οικισμό. Αφού ξεπεραστούν οι όποιες δυσκολίες με γραφειοκρατικά θέματα, τα έργα εκτιμάται ότι θα αρχίσουν το 2009 και θα ολοκληρωθούν σε περίπου 48 μήνες.
Με την ολοκλήρωση του έργου, το πολυδιαφημισμένο Μητροπολιτικό Πάρκο στο Ελληνικό θα βρίσκεται στην κατηγορία των μεγαλύτερων αστικών πάρκων του κόσμου και θα διεκδικεί την πρώτη θέση παγκοσμίως ως προς την έκτασή του. Ωστόσο, για να γίνουν όλα τα παραπάνω πράξη υπάρχουν δύο απαραίτητες προϋποθέσεις:
1. Η δημιουργία του Οργανισμού ο οποίος όχι μόνο θα κατασκευάσει αλλά και θα διαχειριστεί το πάρκο, υπό την απαραίτητη εποπτεία του υπουργείου Περιβάλλοντος.
2. Να έχουν ολοκληρωθεί οι δημόσιες συζητήσεις με τους εκπροσώπους της Τ.Α. και των αρμόδιων φορέων για την οριστική μελέτη, αλλά και για τις επιμέρους μελέτες.

Το σχέδιο διαμόρφωσης του πάρκου το οποίο παρουσιάστηκε, οριοθετεί τις δράσεις και γίνεται αναφορά στη διαμόρφωση του εδάφους. Με λεπτομέρειες περιγράφονται τα είδη των φυτών που πρέπει να φυτευτούν, σε ποια σημεία θα γίνει αυτό, πώς θα υδρεύονται, τι προβλέπεται για το φωτισμό του χώρου, για τους χώρους στάθμευσης, τη συγκοινωνία, τους χώρους περιπάτου και τα έργα υποδομής. Στο πάρκο ενσωματώνεται η περιοχή της πρώην αμερικανικής βάσης και της Πολεμικής Αεροπορίας, ενώ το μόνο που θα διατηρηθεί είναι το κτίριο του FΙR.

Ο κ. Σουφλιάς ανακοίνωσε ότι συμφώνησε με τα μέλη του Δ.Σ. του Ιδρύματος Γουλανδρή να εγκατασταθεί μέσα στο Μητροπολιτικό Πάρκο, κοντά στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, το μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Ιδρύματος Γουλανδρή, τα σχέδια του οποίου έχει εκπονήσει ο διάσημος αρχιτέκτονας Πέι. Η σχετική πρόταση του υπουργού έγινε αποδεκτή θερμά από την πρόεδρο του Ιδρύματος Ελένη Αρβελέρ και τον σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά.



26.08.2008 - ΡΕΜΑ ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΗΣ: Κόκκινη κάρτα από το ΣτΕ
28.02.2008 Καταργήθηκε το αεροδρόμιο του Ελληνικού
18.01.2008 - Άρχισαν οι εκδηλώσεις για το Αεροδρόμιο Ελληνικού
16.01.2008 - "3 μέρες για μια ζωή"
27.11.2007 - Κυβέρνηση της ζαρντινιέρας και της μπετονιέρας
25.11.2007 - ΕΛΛΗΝΙΚΟ: Κάδμιο και κλοφέν απειλούν τη ζωή μας
13.11.2007 - "Πράσινο ταμείο" για το Ελληνικό
13.10.2007 - Οι "4" Δήμαρχοι για το Ελληνικό
11.10.2007 - Εξαιρεί το ΠΕΧΩΔΕ την χρηματοδότηση από την ΕΕ για το Πάρκο στο Ελληνικό
07.05.2007 - ΥΜΜΗΤΟΣ - ΝΑΙ στο πράσινο ΟΧΙ στο τσιμέντο
10.04.2006 - Πάρκο 4.000 στρεμμάτων στο Ελληνικό
05.05. 2004 - Χωματερή στον Άλιμο
08.12.2003 - Η ΝΔ για το Ελληνικό
26.10.2003 - Ρέμα Πικροδάφνης
25.10.2003 - Ο Συνασπισμός για το Ελληνικό
12.06.2003 - Η GREEANPEACE για τους ΧΥΤΑ
03.04.2003 - Δηλώσεις Σημίτη
03.04.2003 - Τσιμέντο 1.000 στρέμματα στο Ελληνικό
13.07.1998 - Ημερίδα για το αεροδρόμιο του Ελληνικού
06.07.1998 - Το ΤΕΕ για το Ελληνικό
Αεροδρόμιο Ελληνικού: σύντομη ιστορική αναδρομή
Τι είναι οι ΧΥΤΑ
Η ιστορία των ΧΥΤΑ
Μαγειρέματα εφτά χρόνων για την ψήφιση
Πρόταση των 4 Δημάρχων
Created by Hellas Internet