Home > ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ > 07.05.2007 - ΥΜΜΗΤΟΣ - ΝΑΙ στο πράσινο ΟΧΙ στο τσιμέντο


Με δύο μεγάλες συγκεντρώσεις, σε Αργυρούπολη και Ελληνικό, εκπρόσωποι πολιτικών κομμάτων, αντιπροσωπείες φορέων και συλλόγων, πλήθος κόσμου και φυσικά οι δημοτικές αρχές έστειλαν ηχηρό μήνυμα προς την κυβέρνηση και τον αρμόδιο υπουργό Περιβάλλοντος Γιώργο Σουφλιά, ότι είναι αντίθετοι με τη λεωφόρο ταχείας κυκλοφορίας (Άλιμος - Αργυρούπολη διαμέσου Σουρμένων) και την επέκταση της περιφερειακής του Υμηττού.
Μάλιστα υπενθυμίζουν τα όσα προεκλογικά (17.02.2004) είχε πει ο πρωθυπουργός στην Αργυρούπολη, που σαφώς συνηγορούσαν υπέρ της δημιουργίας στον Υμηττό μετώπου πρασίνου για περιπατητές και ποδηλάτες.
Σύμφωνα πάντως με απόλυτα εξακριβωμένες πληροφορίες, τα σχέδια για τα δύο μεγάλα έργα βρίσκονται στο στάδιο της τελικής επεξεργασίας. Ωστόσο το προεκλογικό κλίμα δεν συνηγορεί απόλυτα υπέρ της δημοσιοποίησης των τελικών αποφάσεων, αφού σε κάθε περίπτωση θα υπάρχει πολιτικό κόστος.
Σύμβουλοι του Κώστα Καραμανλή, οι οποίοι γνωρίζουν άριστα τόσο τη Β’ εκλογική περιφέρεια της Αθήνας όσο και τους δύο δήμους, θεωρούν ότι οι απώλειες για το κυβερνών κόμμα θα είναι μικρές. Υποστηρίζουν μάλιστα, πως τόσο στην Αργυρούπολη όσο και στο Ελληνικό τα ποσοστά της Ν.Δ. δεν είναι υψηλά.
Στον αντίλογο, είναι εκφρασμένη η θέση του πρωθυπουργού ο οποίος έχει δώσει διαρκή εντολή ώστε πλησιάζοντας προς τις εκλογές να μην ανοίγονται κοινωνικά μέτωπα.
Η τρίτη άποψη, που βρίσκει θερμούς υποστηρικτές τόσο στα υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη όσο και σε στελέχη στην κορυφή της πυραμίδας του κομματικού μηχανισμού της Ρηγίλλης, υποστηρίζει πως πρόκειται για μεγάλο έργο το οποίο αλλάζει το στάτους σε αυτές τις περιοχές.
Μάλιστα προτείνουν να δημοσιοποιηθεί στο πλαίσιο της εξαγγελίας του κυβερνητικού προγράμματος της νέας τετραετίας από τον ίδιο τον Κώστα Καραμανλή. Ο πρωθυπουργός και γενικότερα οι υποστηρικτές του έργου, έχουν σύμμαχό τους το δήμαρχο Ηλιούπολης Γιάννη Αναγνώστου είχε εκφραστεί θετικά. Συγκεκριμένα είχε πει για την περιφερειακή Υμηττού:
«Πιστεύουμε ότι θα δώσει σημαντικές ανάσες στην περιοχή. Η λύση των κυκλοφοριακών προβλημάτων, γενικότερα στο Λεκανοπέδιο της Αττικής, δεν είναι δυνατή σήμερα με την υπάρχουσα κατάσταση».
Οι συγκεντρώσεις πραγματοποιήθηκαν στη συμβολή της Αργυρουπόλεως με την Κύπρου και (παλιότερα) στην είσοδο της πρώην αμερικανικής βάσης. Και στις δύο εκδηλώσεις μίλησαν οι δήμαρχοι των πόλεων, βουλευτές και εκπρόσωποι συλλόγων και φορέων.
Σε ό,τι αφορά στο μέτωπο των κινητοποιήσεων, το Δημοτικό Συμβούλιο Ελληνικού έχει πάρει ομόφωνη απόφαση ενάντια στην κατασκευή της λεωφόρου ταχείας κυκλοφορίας, έπειτα από την άγονη -όπως χαρακτηρίστηκε- συνάντηση με τον υπουργό Περιβάλλοντος Γιώργο Σουφλιά. Σε αυτή τη συνάντηση ο υπουργός επιβεβαίωσε πλήρως τις πληροφορίες που αφορούν στην κατασκευή του έργου. Ειδικότερα επιβεβαίωσε πως η σήραγγα θα περνάει μέσα από το Δήμο Ελληνικού. Η λεωφόρος θα ξεκινά από την Ποσειδώνος και θα διασχίζει τη βόρεια πλευρά του πρώην αεροδρομίου και θα συνεχίζει υπόγεια μέσα από την περιοχή των Σουρμένων (οδοί: Εθν. Μακαρίου και Αφροδίτης), προκειμένου να συναντήσει την επέκταση της περιφερειακής Υμηττού στο ύψος των λατομείων της Αργυρούπολης.
Αίσθηση προκαλεί η σαφής τοποθέτηση του μητροπολίτη Γλυφάδας ενάντια στα έργα αυτά. Ο κ. Παύλος σε σχετική επιστολή του αναφέρει μεταξύ άλλων: «…επιθυμούμεν, όπως γνωρίσητε εις τους παρευρισκομένους εν αυτή, (σ.σ.: εννοεί τη συγκέντρωση) ότι συμπαριστάμεθα εις το δίκαιον αίτημα αυτών και προσευχόμεθα διά την επιτυχίαν των ενεργειών υμών».

Γιατί αντιδρούν 
1. Αύξηση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων στην πόλη.
2. Περιορισμένη διάρκεια ζωής (το πολύ 7 χρόνια) της νέας λεωφόρου, λόγω κορεσμού.
3. Τεράστια οικολογική καταστροφή για τον τελευταίο πνεύμονα, ο οποίος είναι ενταγμένος στο δίκτυο Natura.
4. Αύξηση της ρύπανσης του περιβάλλοντος από τα ρεύματα αέρα τα οποία «κατεβαίνουν» από τον Υμηττό και φιλτράρουν τις πόλεις.
5. Νέες οικιστικές επεκτάσεις γύρω από τους νέους οδικούς άξονες.
6. Στέρηση της πρόσβασης των κατοίκων στο βουνό.
7. Αύξηση της θερμοκρασίας από την επικάλυψη μεγάλου τμήματος του βουνού από μπετόν και άσφαλτο.

Τι είχε πει προεκλογικά ο Κώστας Καραμανλής*
«Ο Υμηττός πρέπει να γίνει προσπελάσιμος για τους περιπατητές και τους ποδηλάτες. Το στόχο αυτό θα τον πετύχουμε με την οριοθέτηση και τη σήμανση διαδρομών με βάση τα φυσικά μονοπάτια. Επικεφαλής στην προσπάθεια αυτή είναι οι δήμοι του Υμηττού. Συμπαραστάτες μπορεί να είναι οι σύλλογοι και οι οικολογικές οργανώσεις που είναι οι αναγκαίοι αισθητήρες της κοινωνίας μας».
*Απόσπασμα από την ομιλία του στις 17 Φεβρουαρίου 2004 στην Αργυρούπολη.



26.08.2008 - ΡΕΜΑ ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΗΣ: Κόκκινη κάρτα από το ΣτΕ
28.02.2008 Καταργήθηκε το αεροδρόμιο του Ελληνικού
18.01.2008 - Άρχισαν οι εκδηλώσεις για το Αεροδρόμιο Ελληνικού
16.01.2008 - "3 μέρες για μια ζωή"
27.11.2007 - Κυβέρνηση της ζαρντινιέρας και της μπετονιέρας
25.11.2007 - ΕΛΛΗΝΙΚΟ: Κάδμιο και κλοφέν απειλούν τη ζωή μας
13.11.2007 - "Πράσινο ταμείο" για το Ελληνικό
13.10.2007 - Οι "4" Δήμαρχοι για το Ελληνικό
11.10.2007 - Εξαιρεί το ΠΕΧΩΔΕ την χρηματοδότηση από την ΕΕ για το Πάρκο στο Ελληνικό
02.08.2007 - Δηλώσεις Σουφλιά για Ελληνικό
10.04.2006 - Πάρκο 4.000 στρεμμάτων στο Ελληνικό
05.05. 2004 - Χωματερή στον Άλιμο
08.12.2003 - Η ΝΔ για το Ελληνικό
26.10.2003 - Ρέμα Πικροδάφνης
25.10.2003 - Ο Συνασπισμός για το Ελληνικό
12.06.2003 - Η GREEANPEACE για τους ΧΥΤΑ
03.04.2003 - Δηλώσεις Σημίτη
03.04.2003 - Τσιμέντο 1.000 στρέμματα στο Ελληνικό
13.07.1998 - Ημερίδα για το αεροδρόμιο του Ελληνικού
06.07.1998 - Το ΤΕΕ για το Ελληνικό
Αεροδρόμιο Ελληνικού: σύντομη ιστορική αναδρομή
Τι είναι οι ΧΥΤΑ
Η ιστορία των ΧΥΤΑ
Μαγειρέματα εφτά χρόνων για την ψήφιση
Πρόταση των 4 Δημάρχων
Created by Hellas Internet