Home > e-ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ > ΑΡΧΕΙΟ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΤΟΥ 2005 > 19.07.2005 - Ένας χρόνος τραμ στη ζωή μας


Με αφορμή τη συμπλήρωση ενός χρόνου λειτουργίας του τραμ η διοίκηση έκανε τον 12μηνο απολογισμό της. Στο διάστημα αυτό ο ηλεκτροκινούμενος γίγαντας πραγματοποίησε, 50.000 διαδρομές, 2,5 εκ. οχηματοχιλιόμετρα και πιστοποιήθηκε ότι περίπου 50.000 πολίτες το προτιμούν για τις καθημερινές τους μετακινήσεις.

Στις 19 Ιουλίου 2004, το πρώτο τραμ ξεκίνησε από το αμαξοστάσιο του Ελληνικού, για να κάνει την εμφάνισή του στους δρόμους της Αθήνας, αφού είχε προηγηθεί εξαντλητικός αγώνας δρόμου για την ολοκλήρωση της κατασκευής του. 
Μεταφέροντας με ασφάλεια πάνω από 1 εκατομμύριο επιβάτες κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων, το τραμ εν συνεχεία αντιμετώπισε ορισμένες δυσλειτουργίες, οι οποίες αποδίδονται κυρίως στην έλλειψη επαρκούς χρόνου για πιλοτική λειτουργία, αλλά και στην ιδιαίτερα προηγμένη τεχνολογία του τραμ.
Με την εντατική εργασία του συνόλου των 500 εργαζομένων, οι αρχικές δυσλειτουργίες αποτελούν πλέον παρελθόν και το νέο αθηναϊκό τραμ μεταφέρει πλέον 48.300 επιβάτες σε καθημερινή βάση, έχοντας υπερβεί τους αρχικούς στόχους των 35.000 επιβατών για το υπάρχον δίκτυο.

Ταχύτητα διαδρομών - συχνότητα δρομολογίων
Σήμερα, οι διαδρομές ολοκληρώνονται σε σταθερά χαμηλούς χρόνους, οι οποίοι ανέρχονται σε περίπου 35 λεπτά για τη διαδρομή ΣΕΦ - Γλυφάδα (30 στάσεις), 45 λεπτά για τη διαδρομή ΣΕΦ - Σύνταγμα (28 στάσεις) και 55 λεπτά για τη διαδρομή Γλυφάδα - Σύνταγμα (36 στάσεις). Η συχνότητα των δρομολογίων είναι επίσης σταθερή και διαμορφώνεται σε 7,5 λεπτά (15 ανά δρομολόγιο) τις περισσότερες ώρες της ημέρας. Παράλληλα, η 24ωρη λειτουργία κατά το Σαββατοκύριακο τυγχάνει σταθερά υψηλής ανταπόκρισης από το επιβατικό κοινό, το οποίο φαίνεται ότι προτιμά το τραμ και για τις νυχτερινές του μετακινήσεις.


Σύστημα προτεραιότητας
Το σύστημα που προσδίδει προτεραιότητα στο τραμ μέσω σηματοδότησης (το λεγόμενο και "πράσινο κύμα") έχει ολοκληρωθεί στο σύνολο του παραλιακού μετώπου και στο σημαντικό για τη λειτουργία του τραμ τμήμα μεταξύ Νέου Κόσμου και Συντάγματος. Η υλοποίηση της προτεραιότητας στο εναπομείναν τμήμα του αστικού δικτύου (Νέα Σμύρνη) προχωρά με ταχείς ρυθμούς, αλλά λόγω του αυξημένου κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αθήνα και της ιδιαίτερα προωθημένης τεχνολογίας του συστήματος, δεν αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί με επιτυχία πριν το τέλος του Οκτωβρίου του τρέχοντος έτους.

Τα πολύμηνα τεχνικά προβλήματα στους Αυτόματους Πωλητές Εισιτηρίων, τα οποία αποδίδονται εν μέρει και στις ιδιαίτερες κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν στο δίκτυο του αθηναϊκού τραμ λόγω της γειτνίασης με τη θάλασσα, αλλά και σε επιτήδειους που λυμαίνονταν τα μηχανήματα, καθώς και στη μη εξοικείωση του επιβατικού κοινού με την τεχνολογία αιχμής που τα μηχανήματα αυτά φέρουν, έχουν πλέον αντιμετωπισθεί σχεδόν στο σύνολό τους. Παράλληλα, η ΤΡΑΜ Α.Ε. αύξησε σημαντικά τα σημεία πώλησης των εισιτηρίων της με δημιουργία πρόσκαιρων εκδοτηρίων και διανομή των εισιτηρίων σε περίπτερα κατά μήκος του δικτύου, προκειμένου να διευκολύνει το επιβατικό κοινό.

Σύστημα κομίστρου

Ο δείκτης ατυχημάτων μειώθηκε σημαντικά και ανέρχεται σήμερα στα 19 ατυχήματα ανά μήνα, απόλυτα συγκρίσιμος με τον αντίστοιχο δείκτη άλλων πόλεων του εξωτερικού, και με έκδηλη την τάση περαιτέρω μείωσης. Ο περιορισμός των ατυχημάτων αποδίδεται στην εξοικείωση των ειδικά εκπαιδευμένων οδηγών των τραμ, αλλά κυρίως στη σταδιακή εξοικείωση των αθηναίων οδηγών, μέσω των εκστρατειών που έχει πραγματοποιήσει η ΤΡΑΜ Α.Ε. προς αυτή την κατεύθυνση. Στο πλαίσιο των εκστρατειών αυτών έχει πραγματοποιηθεί πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής σε 56 έως σήμερα σχολεία όλων των βαθμίδων, πρόγραμμα που πρόκειται να συνεχιστεί και κατά το επόμενο ακαδημαϊκό έτος. Παράλληλα, η εταιρία υλοποίησε ενημερωτικές συναντήσεις - ημερίδες σε τουλάχιστον 10 ΚΑΠΗ και πολλούς ακόμα τοπικούς φορείς.

Ασφάλεια

Οργανώνοντας την Εξυπηρέτηση των Πελατών (Customer Care) στα πρότυπα των πλέον σύγχρονων τηλεπικοινωνιακών εταιριών, η ΤΡΑΜ Α.Ε. έχει εγκαινιάσει ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με τους πολίτες, διαθέτοντας ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό και επενδύοντας στη δημιουργία σύγχρονου call centre, μέσω των οποίων αντιμετωπίζονται επιτυχώς αιτήματα για πληροφορίες ή για διατύπωση παραπόνων, στον ελάχιστο δυνατό χρόνο.
Υλοποιώντας όλα τα παραπάνω βήματα, το τραμ οδηγείται σταδιακά στην αποδοχή του κοινού, το οποίο φαίνεται να το προτιμά για τις καθημερινές του μετακινήσεις, αναγνωρίζοντας σε αυτό μια σειρά ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων:
· Το εκτενέστερο ωράριο λειτουργίας, αφού τις καθημερινές λειτουργεί για 20 ώρες και το Σαββατοκύριακο για 24 ώρες. 
· Το πλέον ολοκληρωμένο σύστημα ενημέρωσης επιβατών, στο οποίο περιλαμβάνονται το σύστημα ηχητικών ανακοινώσεων επί των στάσεων και εντός των οχημάτων, 12 οθόνες infotainment σε κάθε όχημα, σύγχρονο και ακριβές σύστημα τηλεματικής ενημέρωσης σε κάθε στάση, αλλά και real-time ενημέρωση μέσω Internet για τυχόν προβλήματα στο δίκτυο. 
· Την καθαριότητα σε στάσεις, δίκτυο και οχήματα, ακόμα και σε τομείς που δεν ανήκουν στην περιοχή ευθύνης της εταιρίας.

Εξυπηρέτηση Πελατών

 Μελλοντικά Σχέδια
Στους άμεσους στόχους της διοίκησης της εταιρίας, συγκαταλέγεται η περαιτέρω οργάνωση των εσωτερικών διαδικασιών σε μια σειρά θεμάτων που άπτονται της λειτουργίας, η περαιτέρω ανάπτυξη του υπάρχοντος ανθρώπινου δυναμικού, καθώς και η πιστοποίηση βάσει μιας σειράς προτύπων που θα τεκμηριώνουν την ποιοτική λειτουργία του συνόλου των τομέων της εταιρίας.
Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία, βασική επιδίωξη αποτελεί η ολοκλήρωση του συστήματος προτεραιότητας του τραμ, καθώς και η περαιτέρω βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων προς τους επιβάτες υπηρεσιών.
Τέλος, η εταιρία έχει ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες για τις απαραίτητες για τη βιωσιμότητά της επεκτάσεις προς Βούλα και Πειραιά. Για τη μεν επέκταση προς Βούλα, τον προσεχή μήνα η ΤΡΑΜ Α.Ε. προκηρύσσει το έργο, με στόχο την ανάθεση εντός του Δεκεμβρίου και την περάτωση της κατασκευής ως το τέλος του επόμενου έτους, για τη δε επέκταση προς Πειραιά, η εταιρία και το Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών βρίσκονται σε ανοιχτό διάλογο με τους τοπικούς φορείς, με στόχο το έργο να προκηρυχθεί τον προσεχή Μάρτιο και να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2008.
Στο πλαίσιο των παραπάνω επεκτάσεων, η ΤΡΑΜ Α.Ε. σκοπεύει να προχωρήσει επίσης σε συμπληρωματικά έργα ύψους 20 εκ. €, τα οποία έρχονται να προστεθούν στο ποσό των 24 εκ. € που δαπανήθηκαν υπέρ των Δήμων κατά την υλοποίηση του υπάρχοντος δικτύου. Τα σημαντικότερα από αυτά τα έργα περιλαμβάνουν την πεζοδρόμηση των οδών Μεταξά στη Γλυφάδα και Αχιλλέως στο Π. Φάληρο, την αντιπλημμυρική θωράκιση των οδών Μεταξά και Διαδόχου Παύλου στη Γλυφάδα, την ανάπλαση της περιοχής του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας, της Πλατείας Κοραή και της Πλατείας Καραϊσκάκη, καθώς και έργα βελτίωσης της μετεπιβίβασης ανάμεσα στο τραμ και τα άλλα μέσα αστικών συγκοινωνιών.

 



18.12.2005 - Κορασίδες για φίλημα
17.11.2005 - "Ακάθαρτες" αυξήσεις
15.10.2005 - Εφ όλης της ύλης Β΄ μέρος
15.09.2005 - Εφ΄ όλης της ύλης
07.06.2005 - Σπίτια το αεροδρόμιο
07.05.2005 - Βουλιάξαμε στο σκουπίδι
27.04.2005 - Στρατηγός χωρίς... άστρα!
20.04.2005 - Ανακριβές δημοσίευμα
18.04.2005 - "Εργαζόμαστε ασταμάτητα για τη δημιουργία μιας νέας παράταξης".
17.03.2005 - Και νέα συγκέντρωση για το Πάρκο
21.02.2005 - "Ανέβηκαν" οι γυναίκες του ΚΑΛΑΜΑΚΙΟΥ
18.02.2005 - "Η θέση του Δημάρχου δεν κατακτάται με ευκαιρισκές κινήσεις΅.
16.02.2005 - Υποτονική συγκέντρωση για το Μητροπολιτικό Πάρκο
05.02.2005 - Άγριο παζάρι για το Ελληνικό
02.02.2005 - ΕΛΜΕ: Αδιαφορία ΟΣΚ και υπουργείου Παιδείας για το ΤΕΕ Αλίμου
20.01.2005 - Ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος ο Δημ. Καρανικόλας
02.01.2005 - Ανιέρες συμμαχίες κοινωνικά άστεγων καιροσκόπων
Created by Hellas Internet