Home > ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ > 26.08.2008 - ΡΕΜΑ ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΗΣ: Κόκκινη κάρτα από το ΣτΕ


Ασπίδα προστασίας στο ρέμα της Πικροδάφνης και στο χείμαρρο των Τραχώνων και φραγμό στην ανεξέλεγκτη δόμηση από το Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο τα χαρακτηρίζει «ιδιαίτερα οικοσυστήματα που έχουν ζωτική σημασία, ιδίως όταν διασχίζουν οικισμούς».
Οι δύο σχετικές αποφάσεις εκδόθηκαν σήμερα. Το ΣτΕ είναι καταπέλτης κατά του υπουργείου Περιβάλλοντος το οποίο ούτε λίγο ούτε πολύ το χαρακτηρίζει παράνομο. Και τούτο γιατί «δεν υπήρχαν μελέτες οριοθέτησης του χειμάρρου των Τραχώνων», με αποτέλεσμα να επιστρέφει (στο ΥΠΕΧΩΔΕ) το ΠΔ για την επέκταση του Σχεδίου Πόλης στον Άλιμο και ειδικότερα στη οδό Ζαλόγγου (σ.σ.: στα σύνορα με το χώρο του πρώην αεροδρομίου).
Στην υπόθεση αυτή το ΣτΕ έκρινε ότι το ΠΔ για την έγκριση πολεοδομικής μελέτης επέκτασης του σχεδίου πόλης, εκατέρωθεν της λεωφόρου Αλίμου, δεν προτείνεται νόμιμα, αφού από πουθενά δεν προκύπτει «ότι έχει γίνει οριοθέτηση του χειμάρρου». Πρόκειται για σκεπαστό αγωγό για τον οποίο η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος συστήνει να εξετασθεί αν οι διαστάσεις του επαρκούν για την παροχέτευση των υδάτων προς τη θάλασσα.
Η άλλη απόφαση αφορά το ρέμα της Πικροδάφνης, το οποίο διέρχεται από τους Δήμους Αγ. Δημητρίου, Αλίμου, Ηλιούπολης και Π. Φαλήρου. Στην περίπτωση του ρέματος Πικροδάφνης, το ΣτΕ εξέτασε προσφυγές κατοίκων οι οποίοι κατήγγειλαν ότι ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς «δεν εισάκουσε» τα αιτήματα τους να αλλάξει το σχέδιο πόλης και να ανασταλούν οι οικοδομικές άδειες μέσα στο ρέμα.
Στο σκεπτικό της σχετικής απόφασης επισημαίνεται πως «η διοίκηση οφείλει να παρέμβει και να οριοθετήσει το ρέμα στο σύνολό του, λαμβάνοντας υπόψη τα αναγκαία στοιχεία και τις περιβαλλοντικές μελέτες, έτσι ώστε να διασφαλισθεί η ακώλυτη λειτουργία του ως οικοσυστήματος».Το ρέμα της Πικροδάφνης είχε χαρακτηρισθεί από το 1993 με απόφαση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ «ιδιαιτέρου περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος». Σε ειδική περιβαλλοντική μελέτη το 1997 αναφερόταν ωστόσο «ανέγερση πολλών κτισμάτων, δεδομένου ότι η περιοχή εντάχθηκε στο σχέδιο πόλεως αγνοώντας το ρέμα».
Επικαλούμενοι το άρθρο 24 του Συντάγματος, οι ανώτατοι δικαστές στο σκεπτικό της απόφασής τους χαρακτηρίζουν τα ρέματα «ιδιαίτερα οικοσυστήματα που έχουν ζωτική σημασία, ιδίως όταν διασχίζουν οικισμούς».
Επιπλέον, κρίνουν ότι «το κράτος οφείλει να τα προστατεύει σε όλο τους το μήκος. Για να ενταχθούν ρέματα στο σχέδιο πόλης απαιτείται ευρύτερος πολεοδομικός σχεδιασμός και καθορισμός της οριογραμμής τους».



28.02.2008 Καταργήθηκε το αεροδρόμιο του Ελληνικού
18.01.2008 - Άρχισαν οι εκδηλώσεις για το Αεροδρόμιο Ελληνικού
16.01.2008 - "3 μέρες για μια ζωή"
27.11.2007 - Κυβέρνηση της ζαρντινιέρας και της μπετονιέρας
25.11.2007 - ΕΛΛΗΝΙΚΟ: Κάδμιο και κλοφέν απειλούν τη ζωή μας
13.11.2007 - "Πράσινο ταμείο" για το Ελληνικό
13.10.2007 - Οι "4" Δήμαρχοι για το Ελληνικό
11.10.2007 - Εξαιρεί το ΠΕΧΩΔΕ την χρηματοδότηση από την ΕΕ για το Πάρκο στο Ελληνικό
02.08.2007 - Δηλώσεις Σουφλιά για Ελληνικό
07.05.2007 - ΥΜΜΗΤΟΣ - ΝΑΙ στο πράσινο ΟΧΙ στο τσιμέντο
10.04.2006 - Πάρκο 4.000 στρεμμάτων στο Ελληνικό
05.05. 2004 - Χωματερή στον Άλιμο
08.12.2003 - Η ΝΔ για το Ελληνικό
26.10.2003 - Ρέμα Πικροδάφνης
25.10.2003 - Ο Συνασπισμός για το Ελληνικό
12.06.2003 - Η GREEANPEACE για τους ΧΥΤΑ
03.04.2003 - Δηλώσεις Σημίτη
03.04.2003 - Τσιμέντο 1.000 στρέμματα στο Ελληνικό
13.07.1998 - Ημερίδα για το αεροδρόμιο του Ελληνικού
06.07.1998 - Το ΤΕΕ για το Ελληνικό
Αεροδρόμιο Ελληνικού: σύντομη ιστορική αναδρομή
Τι είναι οι ΧΥΤΑ
Η ιστορία των ΧΥΤΑ
Μαγειρέματα εφτά χρόνων για την ψήφιση
Πρόταση των 4 Δημάρχων
Created by Hellas Internet